Kézművesek, szakértők küzdenek azzal a napi problémával, hogy jó szövegek kerüljenek a termékleírásaik mellé, szolgáltatásaik oldalaira.

Miért? Mert a vevők az ő termékeikről, szolgáltatásaikról, ha lehet, még többet szeretnének tudni.

Ezek nem árukeresős, összehasonlítható darabok, ezek az alkotások, szolgáltatások jellemzően egyediek, vagy speciálisak. Ráadásul tudni akarnak magáról az emberről is, hogy ki áll a színfalak mögött. Miért éppen ezzel foglalkozik? Hol tanulta? Hogy csinálja? Hogyan tud segíteni nekem?

Ma már hátrányt jelenthet megspórolni ezt a munkát, de megvalósítani nem könnyű.

Szép dolog szavakba önteni a mondanivalót, de ha már próbáltad tudhatod, hogy ez nehéz kenyér.

Sok időt igényel, kőkemény munka és fegyelem, mire az elküld, vagy a közzététel gombra lehet kattintani. A gyakorlat idővel ugyan meghozza az eredményt, de a probléma valójában nem is az, hogy fogalmazz. A legnehezebb, hogy előtte ízekre szedd, megtaláld azokat a pontjait a mondanivalódnak, amelyek mások számára is izgalmasok. Után már tényleg „csak” le kell írni.

Egy írótól sem hallani, hogy kirázná a kisujjából az írásait csak azért, mert erre született. A szövegírás véres verejték és fájdalmas meló és a jó érzék mellett, ahogy az előbb is írtam, csak a gyakorlat hozhat fejlődést. A titok, hogy legyen szó akár divatról, kézműveskedésről vagy tanácsadó témáról, valahogy úgy kell forgatni a szavakat, hogy a sztori az olvasóról szóljon, miközben a magadét fújod.

Soha nem szabad hazudni, nagyzolni, felvágni, dicsekedni, ferdíteni, torzítani, csúsztatni, és még sorolhatnám. Nem etikus, és totál blama. Sőt, azt sem gondolom, hogy minden termékről, szolgáltatásról szóló anyagnak meg kellene győznie valakit a saját igazáról. Ki szeret olyan szöveget olvasni, ami tukmál, ajánlgat, bűzlik az értékesítési szándéktól?

Figyelemre méltó, magával ragadó írások kellenek, ezek kapják el és hívják vissza az olvasót. Olyan szavak és sztorik húzzák keresztül őt a szövegen, amelyek apró, pici AHA élményekkel ajándékozzák meg.

Egyrészt, hogy a mondataidból kiderüljön, van-e közötök egymáshoz, tud-e csatlakozni a leírtakhoz, elcsábítja-e az a néhány dolog, amiről mesélsz. Tudsz-e újat mondani, vagy ismert dolgokat új megközelítésben bemutatni neki? Melyik lesz az a történet, amelyiket majd úgy mesél tovább, hogy „figyú, olvastam ennek a csajnak a blogjában, hogy…..Tiszta őrület ez a nő, majd átküldöm!

Másrészt a lényeg: van-e jó ajánlat az írás végén? Attól, hogy nem győzködünk, még muszáj eladni, hiszen ebből élünk!

A sztorizás komoly kihívás, ezért ne gondolkodj ebben, ha nem hosszú távra tervezel! Ne fecséreld az idődet, ha csak eladni akarsz, viszont tekintsd befektetésnek, ha komolyan gondolod, hogy a munkáddal nyomot szeretnél hagyni az online világban.

A fentiek alapján már látni, mit gondolok a szövegírásról,
de mondok még egyet, ami talán meglep.

Ha szövegírót keresel, ne egy 100%-ban kiszervezett, bedolgozós modellre gondolj, hiszen nem egy magányos műfajról van szó. Ha úgy tetszik, ez az a munkakör, amitől nem szabadulsz, de azért másra tudod bízni az oroszlánrészét.

Ez egy szövetség: te mondod, én megírom.

Ez azt jelenti, hogy nincs az a szövegírói képesség, amely pótolni, vagy helyettesíteni tudná azt a szaktudást, amellyel te, mint a szakmád tudora bírsz. Ez tök egyszerű logika, mivel évek óta te foglalkozol a témáddal, egyszerűen nem lehet nálad okosabb benne senki, még ha utána is jár a dolgoknak.

Ha szövegírót keresel, ne engedd át neki ezt a szeletet.

Az ő életét is megnehezítheti, mert a témakutatás nem piskóta, és a tiédet is bonyolítja, ha utólag kell szerkesztett, felépített cikkeket szakmai bakik miatt kell átírni, visszaküldeni. Ez kb. olyan, mintha egy könyvelő heti hírlevelébe egy pszichológus végzettségű írónak kellene szöveget írnia, vagy fordítva. Meg lehet csinálni, de mindenki számára üdítő, ha rendszeres kommunikációval, ami nem kell, hogy többet jelentsen havi 30 perces beszélgetésnél, könnyebbé válik a folyamat: te elmondod, ő megírja.

Összegyűjtöttem 10 olyan tippet, ami segít tovább gondolni ezt az egészet. Napi egy rövid levélben megkaphatod, iratkozz fel!

Figyelem, a feliratkozásoddal hozzájárulsz ahhoz, hogy az a továbbiakban eDM-et küldjünk a részedre!

Elolvastam és elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.

Ha a szövegírással kapcsolatban kérdéseid vannak, vagy megbízáson gondolkozol, keress bátran a Kapcsolat menüpont alatt található űrlapon keresztül. Az árakról szintén ezen az úton tudlak tájékoztatni!

Ne feledkezz meg a napi 10-es tipp levélsorozatról! A levelekben konkrét segítséget találsz majd a szövegíráshoz.